ایران و الجزایر برتوسعه مناسبات دو جانبه و منطقه ای تاكید كردند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزاش ایرنا، 'مراد مدلسی' وزیر امور خارجه الجزایر روز چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام 'محمد رضا میرتاجدینی' معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی بالای ایران و الجزایر، خواهان تقویت روابط بخش های خصوصی دو كشور در تمامی زمینه ها شد.

وزیر امور خارجه الجزایر در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری انتخابات اخیر مجلس ملی مردمی الجزایر و اصلاحات در حال انجام در این كشور، افزود: روند اصلاحات در الجزایر بیش از ده سال می باشد كه در تمامی بخش ها آغاز شده است.

مدلسی در خصوص تحولات منطقه نیز بر لزوم عدم دخالت دولت های خارجی در امور داخلی دیگر كشورها تاكید كرد.

رییس دستگاه دیپلماسی الجزایر، تصریح كرد كه مردم كشورهای منطقه، خودشان باید بر سرنوشت خویش حاكم باشند.

میر تاجدینی نیز در این دیدار با اشاره به سوابق و مشتركات انقلابی و مبارزاتی دو ملت ایران و الجزایر، خواهان افزایش همكاری ها و گسترش مناسبات دو كشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های علمی و صنعتی كشورمان، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده ارایه دستاوردهای خود در زمینه های علمی، صنعتی و فناوری به كشورهای اسلامی از جمله كشور دوست الجزایر است.

معاون رییس جمهور در خصوص تحولات منطقه نیز یادآور شد: راه حل برون رفت از مشكلات كنونی به خصوص در مساله سوریه ارایه راه حل سیاسی است.

میرتاجدینی اظهارداشت هر گونه اقدامی كه به افزایش تنش و خشونت و در نهایت مداخله خارجی در این كشور بیانجامد نه تنها مشكل فعلی سوریه را حل نمی كند، بلكه باعث پیچیده تر شدن اوضاع در این كشور می گردد.

وی در ادامه با بیان اینكه ظرفت كشوهای اسلامی برای حل اختلاف میان مسلمانان بسیار بالا است، تاكید كرد با پرهیز از مباحث طایفه ای و قومی می توان زمینه های پیشرفت و توسعه مسلمانان را فراهم كرد.

معاون رییس جمهور برای تقدیم پیام دعوت رییس جمهور كشورمان به رییس جمهور الجزایر جهت شركت در نشست سران جنبش عدم تعهد در شهریور ماه سال جاری به الجزایر سفر كرده است.

میر تاجدینی كه روز گذشته وارد الجزایر شد در سفر چهار روزه خود به این كشور ضمن دیدار و گفت وگو با مقام های الجزایری از مراكز علمی، تاریخی، فرهنگی این كشور نیز دیدن خواهد كرد.

خاورم ** 1200 **1080** 3404





:: برچسب‌ها: خانه , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: